Η πολιτική κατάσταση της χώρας, όπως αυτή εξελίσσεται, έχει τα χαρακτηριστικά και δημιουργεί τις προυποθέσεις επερχόμενης χρεοκοπίας.
Η επιστροφή στη δραχμή ή σε νέο νόμισμα θα συμβεί αναγκαστικά για τρείς τουλάχιστον λόγους:
1) Διότι, η Ελλάδα έχει μεγάλη διαφορά ανταγωνιστικότητας απο τη Γερμανία και συνεπώς δεν μπορεί να προστατεύσει την οικονομία της. Η Ελλάδα είναι αναγκασμένη ή να παράγει ή να γίνεται φτωχότερη. Πιθανότερο να συμβεί είναι το δεύτερο.
2) Διότι, στην Ελλάδα δεν υπάρχει επι δεκαετίες ανάπτυξη αλλά επιδότηση επιχειρήσεων μικρής αναπτυξιακής αξίας μέσα απο εξωτερικά δάνεια και απο περίεργες δανειοδοτήσεις του εγχώριου τραπεζικού συστήματος. Το κράτος, όπως και η δημοκρατία λειτουργεί φαινομενικά μόνο και επι δεκαετίες.
3) Διότι, η Γερμανία μετά τόσα χρόνια δεν έχει αντιληφθεί την αξία της ευρωπαικής ιδέας ενώ η ύπαρξη ενός κοινού υπουργείου οικονομικών και ενός κοινού υπουργείου ανάπτυξης μετά τόσο καιρό ύπαρξης της ΕΕ δεν έχει πραγματοποιηθεί. Η ευρωπαική ενοποίηση ήταν το πρόσχημα για την ενίχυση της κρατικής οντότητας και της ανταγωνιστικότητας της Γερμανίας. H Ελλάδα θα είναι το πρόσχημα για την ενίσχυση του ρόλου του τραπεζικού συστήματος στην παγκόσμια διακυβέρνηση.
2. Ημέρα Εθνικού Πένθους. Ενας κύκλος κερδοσκοπίας τελείωσε.
Ελεγχόμενη χρεοκοπία. Οπερ έδει δείξαι…
2.1. Η ΑΡΧΉ ΤΟΥ ΤΈΛΟΥΣ
Η Ελλάδα επι χρόνια έκανε ανάπτυξη με δάνεια ενώ επι δεκαετίες δεν προώθησε και δεν προωθεί αναπτυξιακές πρακτικές βάσει συγκεκριμένου σχεδίου και οργάνωσης. Η χώρα δεν έχει διαμορφώσει ένα ανατπυξιακό μοντέλο που να ακολουθεί κάθε κυβέρνηση με συνέπεια.
Η έλλειψη αυτού του μοντέλου εμποδίζει σωστούς επενδυτές να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη της οικονομίας αλλά και στερεί απο τις επενδυτικές τράπεζες, που θα έπρεπε να ήταν πολλές, απο εκείνες τις επιλογές που θα τους έδιναν λιγότερα μέν αλλά ασφαλέστερα κέρδη.
Το μόνο σημαντικό που θυμάται κανείς απο τις εκάστοτε αλλαγές στη Παιδεία, που είναι απο τα κλειδιά της ανάπτυξης, είναι η αλλαγή του συστήματος των εξετάσεων και οι αλλαγές των ονομάτων στα ερευνητικά ινστιτούτα ενώ πολλά άχρηστα τμήματα ΑΕΙ δημιουργήθηκαν με σκοπό την απορρόφηση ημετέρων.
Η ουσία όμως είναι ότι:
1. Τα ΑΕΙ και τα ερευνητικά ιδρύματα της χώρας επι δεκαετίες δεν συμμετέχουν ενεργά στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.2. Η λογική της χρήσης της Παιδείας σαν εργαλείο ανάπτυξης δεν έχει αλλάξει στο Υπουργείο Παιδείας και η δήθεν προσπάθεια της ανάπτυξης συνεχίζει να στηρίζεται σε αυτούς που απέτυχαν.
Η αρχή του τέλους της χρεοκοπίας - ότι η χώρα θα χρεοκοπούσε φανόταν από το 1990 - πρωτοφάνηκε σε δύο συγκεκριμένες φάσεις της οικονομίας που αξίζουν βαθειάς εισαγγελικής έρευνας ακόμη και σε δικαστήρια άλλων χωρών, αφού όσα ακολούθησαν επηρρεάζουν το όλο οικοδόμημα της ευρωζώνης:
1) όταν δεν έγινε σωστή πολιτική διαχείριση του ελλείματος του ΑΕΠ, που φέρεται ότι ήταν πάνω από 10-17% όπως διαπιστώθηκε απο τον έλεγχο της ΕΛΣΤΑΤ για το 2009.
Η υπόθεση αυτή φαίνεται ότι ήταν γνωστή σε όλους απο την εποχή που ανέλαβε ο Παπαναστασίου το Υπουργείο Οικονομικών. Εφόσον δε, την ήξερε ο Προβόπουλος λογικά την ήξεραν και ο Τρισέ και ο Παπαδήμος, οι προιστάμενοί του στην ΕΚΤ.
Πράγματι η ΕΛΣΤΑΤ δεν μπορεί να προβλέψει επακριβώς το έλλειμα του επόμενου χρόνου αφού δεν ξέρει τον προυπολογισμό αλλά η ΕΛΣΤΑΤ ανεξάρτητα απο πρόσωπα φαίνεται ότι δεν έκανε καλά τη δουλειά της επι Καραμανλή και επιτρέψετε μου να αμφιβάλλω ότι τώρα την κάνει.
Κατα τη γνώμη μου από χρόνια πολλοί ήξεραν την κατάληξη της υπόθεσης. Mου είναι απίστευτο να δεχτώ ότι οι οίκοι αξιολόγησης ξαφνικά ανακάλυψαν το 2009 την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Μου είναι αδύνατο να πιστέψω ότι ποτέ δεν υπήρξε από ελληνικής πλευράς καμμία διαρροή, αφού στην Ελλάδα κανόνας ήταν και είναι η διαπλοκή.
2) όταν η ΤτΕ (μέλος της ΕΚΤ) τον Οκτώβρη του 2009 μετέβαλλε τη διαδικασία διακανονισμού των ελληνικών ομολόγων στο ΧΑΑ από T+3 σε ένα ψευτοT+10 και μετά από λίγο καιρό ξανά σε Τ+3 αλλά με υποχρεωτικό διακανονισμό την τελευταία ημέρα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση της κινητικότητας της αγοράς.
Στο διάγραμμα αριστερά παρατηρείστε την μεταβολή των επιτοκίων των δεκαετών ελληνικών ομολόγων από τον Αύγουστο του 2009 μέχρι τον Μάιο του 2010 (κίτρινη τεθλασμένη γραμμή). Σε αυτή έχουν προστεθεί Bollinger Bands (πράσινη-γκρίζα-μώβ), ένας γνωστός χρηματιστηριακός δείκτης. Η αγορά του Χρηματιστηρίου είναι βασικά ένα χαοτικό σύστημα αλλά επηρεάζεται σημαντικά από τις εκάστοτε μεταβολές και ανακοινώσεις. Αν αυτές είναι σημαντικές τότε υπάρχει μεγάλη μεταβολή στην αγορά του χρηματιστηρίου και αυτό συνήθως συμβαίνει άμεσα. Οι Bollinger Bands έχουν ένα άλλο χαρακτηριστικό, όταν στενεύουν (η πράσινη καμπύλη πλησιάζει την μώβ καμπύλη) και αυτό μπορεί να κρατήσει αρκετό σχετικά χρόνο, δείχνουν μία αγορά αναποφάσιστη.
Στα σημεία P1, P2, P3, P4 είναι οι χρονικές στιγμές που βγήκαν σημαντικές ανακοινώσεις για τα ελληνικά ομόλογα. Τα σημεία (Τ+10), (Τ+3) είναι οι χρονικές στιγμές που άλλαξε ο διακανονισμός τών ομολόγων στην ΤτΕ. Η περιοχή Α (1 Οκτ-15 Δεκ) με τα σημεία (Τ+10) και την ανακοίνωση του ελλείματος (P1, P2) αύξησε τα spreads και τα επιτόκια τών ελληνικών ομλόγων μέχρι 6.5%. Στην περιοχή Β (25 Μαρτ - 8 Απρ) συνέβη μιά μυστηριώδης ανακοίνωση σε παγκόσμιο επίπεδο για την οικονομία, που αποδόθηκε στον Πρωθυπουργό ΓΑΠ (P4) και η (Τ+3), που οδήγησαν τα επιτόκια στο 12.5%.
Οι “συμπτώσεις γεγονότων” στις περιοχές Α και Β είναι ύποπτες, τα δε “λάθη” σημαντικά. Ο συνδιασμός της κινητικότητας στην αγορά ελληνικών ομολόγων α) λόγω ανακοινώσεων και β) λόγω μεταβολής του διακανονισμού στις συναλλαγές από την ΤτΕ, έκαναν πολύ μεγαλύτερες τις διακυμάνσεις των spreads από ότι θα έπρεπε. Το αποτέλεσμα έγινε ακόμη πιό “εντυπωσιακό” και οδήγησε ταχύτερα στη χρεωκοπία, αφού οι δύο αυτές παράμετροι της αγοράς συνδιάστηκαν περίπου ταυτόχρονα και μάλιστα σε στιγμή ηρεμίας της αγοράς, δηλαδή ακριβώς τη στιγμή που έπρεπε….
Η άποψή μου είναι ότι κάποιοι μέσα στην Ελλάδα οδήγησαν τη χώρα να δανείζεται με όλο και υψηλότερα επιτόκια, προκαλώντας τεχνηέντως με τις ανακοινώσεις και αποφάσεις τους τη μεγαλύτερη κίνηση τών αγορών και ενισχύοντας την αύξηση τών επιτοκίων. Ετσι, πέτυχαν να χρεωκοπήσει τυπικά η Ελλάδα γρηγορότερα από ότι θα γινόταν αν δεν μιλούσαν και αντιμετώπιζαν το πρόβλημα με άλλη στρατηγική.
Αν χρειάζεται “μαθηματική” απόδειξη για το γεγονός ότι η χώρα οδηγείτο σε χρεοκοπία, αυτή μόλις δόθηκε. Ετσι ήρθε το πρώτο αντισυνταγματικό μνημόνιο.
2.2. Η ΑΝΤΑΤΑΛΛΑΓΉ ΟΜΟΛΌΓΩΝ (PSI)
H αναδιάρθρωση του χρέους ήταν κάτι που έπρεπε να είχε γίνει απο το 2009. Κατά την άποψή μου τα αντισυνταγματικά μνημόνια δεν εχρειάζοντο να γίνουν και φαίνεται ότι στόχο είχαν τη διάσωση του τραπεζικού συστήματος και την εξασθένηση της μεσαίας τάξης στην ΕΕ με πρόφαση τη σωτηρία της Ελλάδας. Αυτό σιγά-σιγά γίνεται αντιληπτό από τους λαούς της Ευρωζώνης. Στην Ελλάδα όχι ακόμη στο βαθμό που πρέπει…
Σήμερα η “κυβέρνηση” Παπαδήμου διενήργησε ελεγχόμενη χρεοκοπία, μετά τη χρήση μιας συμφωνίας PSI η οποία με την εφαρμογή των ρητρών CACs απέφερε για ανταλλαγή ομολόγων 197 δις ευρώ (95.7%) αντί των 206 δις ευρώ, που ήταν ο αρχικός συμφωνημένος με την ευρωζώνη στόχος ώστε να υπογραφεί το δεύτερο αντισυνταγματικό μνημόνιο (ελάχιστος στόχος για την υπογραφή ήταν το 90% των 206 δις. ευρώ, 185.4 δις ευρώ).
Ενα σημαντικό σημείο που πρέπει να αναφερθεί είναι, ότι η χρήση των ρητρών ήταν η αιτία να χαρακτηρισθεί η συμφωνία του PSI (ανταλλαγή ομολόγων) ως πιστωτικό γεγονός απο τους οίκους αξιολόγησης και η ISDA να αποφασίσει την πληρωμή των ασφαλίστρων (CDS) στους δικαιούχους. Οι ρήτρες εφαρμόστηκαν γιατί η ελλάδα δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει απο άλλες πηγές 13.6 δις ευρώ, που εχρειάζοντο για να φτάσει η ανταλλαγή το όριο των 185.4 δις ευρώ, απο το οποίο και πάνω η ευρωζώνη θα προχωρούσε στο νέο δάνειο των 130 δις ευρώ.
Η χαμηλή ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας σε σχέση με την Αλβανία, τη Πορτογαλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ιρλανδία, την Κίνα, τη Γαλία και τη Γερμανία, ο υψηλός αναλφαβητισμός, το χαμηλό διανοητικό επίπεδο, η κακή παιδεία, τα ΑΕΙ που επι δεκαετίες δεν προσφέρουν τίποτα στην οικονομία, οι νόμοι με τις εξαιρέσεις, η συμμορία των πολιτικών, η προπαγάνδα των ΜΜΕ, η κακή λειτουργία της δικαιοσύνης, το άδικο φορολογικό σύστημα, αδιαφάνεια στις αποφάσεις, η οριζόντια και κάθετη διαπλοκή, και η γενικότερη έλλειψη δημοκρατίας δεν αφήνουν περιθώρια στην Ελλάδα για ανάπτυξη και παραμονή στην ευρωζώνη. Η εντολοδόχος και αντισυνταγματική κυβέρνηση Παπαδήμου αυτοκτόνησε τη χώρα εν γνώσει της.
Ο ελληνικός λαός δεν έχει συνειδητοποιήσει ακόμη την αλήθεια όσων συμβαίνουν γύρω του. Η προπαγάνδα των ΜΜΕ καλά κρατεί. Το κύκλωμα της διαπλοκής Τραπεζών – Διαφήμισης – ΜΜΕ – Δημοσκοπήσεων λειτουργεί πάντα “παραγωγικά” και αγγίζει τη τελειότητα.
2.3. ΠΡΏΤΑ Η ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΉΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΏΝ ΚΑΙ ΜΕΤΆ Η ΑΝΆΠΤΥΞΗ, ΠΟΥ ΌΜΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΈΡΘΕΙ ΠΟΤΈ…
O αναπτυξιακός νόμος φέρεται να έχει σκοπό να ενισχύσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αλλά με ποιά υλικοτεχνική υποστήριξη, με ποιό σχέδιο ανάπτυξης και με ποιά οργάνωση θα γίνει αυτό; Μέσα στη χρεοκοπία του πολιτικού συστήματος, εν όψει εκλογών πρέπει κάποια χρήματα να πάνε σε ημετέρους για να βουλώσουν στόματα. Η ιστορία αυτή έχει επαναληφθεί στο παρελθόν και θα επαναληφθεί και τώρα.
Η χώρα πρέπει να παράγει δικά της προιόντα και όχι να στήνει νέες εταιρείες προσφοράς υπηρεσιών με ευρηματικά ονόματα για προώθηση ξένων προιόντων και συμφερόντων είτε να ενισχύει προβληματικές επιχειρήσεις με πρόφαση την προστασία των θέσεων εργασίας.
Ο κ.Ράιχενμπαχ αντί να δώσει σημασία στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και των παραγόντων απο τους οποίους εξαρτάται, δίνει πρωτεύουσα σημασία στην κεφαλαιοποίηση των τραπεζών (με προνομιούχες αντί κοινές μετοχές…) την οποία θεωρεί πρωτεύουσας σημασίας για την ανάπτυξη, λησμονώντας ότι η Ελλάδα δεν παράγει τίποτα και ότι ο χρόνος για υποδομές σπαταλήθηκε σε έργα διαπλεκομένων συμφερόντων, ότι πολλές τραπεζικές επενδύσεις όδευσαν εκτός Ελλάδας ή απέτυχαν αφού βασιζόντουσαν σε λάθος “πληροφορίες”.
Η κυβέρνηση συνεχίζει να διορίζει ανθρώπους και χρήματα σε μη παραγωγικά porjects. Δεν είμαι ας πούμε αντίθετος στην ανάπλαση μιας περιοχής, την περιβαντολογική προστασία – πως θα γινόταν άλλωστε αφού πρώτος στο ελληνικό και όχι μόνο διαδίκτυο πρόβαλλα επιστημονικά και σφαιρικά το θέμα της ηλεκτρομαγνητικής ρύπανσης με τόσο σαφή τρόπο – και την υποστήριξη επιχειρήσεων προσφοράς υπηρεσιών. Σε πολλές περιπτώσεις των τελευταίων δεν αρνούμαι το έργο και την προσφορά τους αλλά ανάμεσα σε αυτές υπάρχουν πολλές άχρηστες που χρησιμοποιούν τον ζωτικό χώρο των υπολοίπων.
Ο αναπτυξιακός νόμος είναι σε λάθος βάση και πέραν μιάς ανάσας στις τσέπες των ημετέρων δεν θα βοηθήσει τη χώρα. Ετσι όπως είναι, καθυστερεί την ανάπτυξη που τόσο χρειάζεται η Ελλάδα. Εμπάσει περιπτώσει, μόνο με τραπεζικά προιόντα ανάπτυξη δεν γίνεται.
Η Ελλάδα χρειάζεται να ενισχύσει επιχειρήσεις, που παράγουν και εξάγουν προιόντα στο εξωτερικό, διότι αυτές αυξάνουν τον κύκλο επιβίωσης των υπολοίπων. Πρέπει να αυξήσει το ΦΠΑ στα εισαγόμενα προιόντα. Πρέπει να προωθήσει στο μέγιστο την ανάπτυξη της γεωργίας, της αλιείας, της αιολικής και ηλιακής ενέργειας, την εξάλειψη απο το σύστημα κάθε είδους μεσαζόντων και δήθεν διαχειριστών που επιβαρύνουν την αξία των τελικών προιόντων και προσφερομένων υπηρεσιών και να στήσει βιομηχανίες εκμετάλλευσης των προηγουμένων δραστηριοτήτων π.χ. δεν μπορείς να εξάγεις χρυσό και να μην έχεις μια μονάδα εμπλουτισμού του, δεν μπορεί να παράγεις τσιμέντα και τα κέντρα σχεδιασμού να είναι εκτός Ελλάδας, δεν μπορείς να εκμεταλλεύεσαι την αιολική ενέργεια και να μην έχεις βιομηχανία σχεδιασμού και κατασκευής ανεμογεννητριών, δεν μπορείς να εκμεταλλεύεσαι την ηλιακή ενέργεια και τα solar cells να σχεδιάζονται και να παράγονται στη Γερμανία.
Παρότι τα γράφω απλά, θέλει πολύ τόλμη, δουλειά και καθοδήγηση για να γίνουν αυτά τα πράγματα αλλά το κυριότερο μεταφορά τεχνολογίας, εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και νέες αντιλήψεις.
Οι ωραίες ιδέες εύκολα καίγονται ακόμη και όταν εν μέρει αντιγράφονται, η ποιότητα δεν αντιγράφεται.
Υπάρχουν και ιδέες και γνώσεις και προτάσεις, όχι μόνο από εμένα αλλά και από άλλους. Θέληση και ευθύνη στο παρόν άχρηστο για τους Ελληνες πολίτες πολυδιαπλεκόμενο και πολυχρεοκοπημένο μέχρι αηδίας σύστημα διακυβέρνησης δεν υπάρχει, που εκμεταλλευόμενο την νοθευμένη αφέλειά τους προωθεί συνεχώς σε θέσεις - κλειδιά αλλά και στη Βουλή των Ελλήνων ανθρώπους χωρίς την αναγκαία για το μέλλον κατάρτιση και ευρυμάθεια, επι το πλείστον ανεπάγγελτους, γόνους γνωστών πολιτικών οικογενειών, πολλάκις αποδειγμένα αποτυχημένους πολιτικούς, τηλεοπτικούς αστέρες και γενικώς κάθε οντότητα, που δεν θα μπορούσε να του σταθεί εμπόδιο είτε να έχει άποψη για την εξέλιξη και ανάπτυξη της χώρας, ακόμη και άν στη καλύτερη περίπτωση έχει τη θέληση να το κάνει. Σε περίοδο χάους η παρανομία σε όλα βασιλεύει ευκολότερα και κάθε ανήθικη αλλαγή φαντάζει σαν φυσιολογική.
Υπήρχε και υπάρχει σαφής πρόθεση του συστήματος να ελαχιστοποιήσει τον πάσης φύσης έλεγχο σε κάθε απόφασή του π.χ. στις πολιτικές αποφάσεις (νόμος περί ευθύνης υπουργών), σε ένα κλίμα χαμηλού επιπέδου εναλλακτικών προτάσεων. Η επιβολής κάθε απόφασης θα φαίνεται ως μονόδρομος αφού κανένας δεν θα έχει το σθένος ή τη δυνατόττητα απο αυτούς που εσκεμμένα επιλέγονται στη Βουλή ή σε άλλες θέσεις – κλειδιά να προτείνει το καλύτερο.
Τα ευεργετικά αποτελέσματα της πτώσης αξιών, έλλειψης ηθικής, εξαθλίωσης της δικαιοσύνης, παραπληροφόρησης, προπαγάνδας, αυξανόμενης φτώχειας, ανεξέλεγκτης παράνομης μετανάστευσης λόγω κατάργησης των συνόρων με τη Τουρκία, ψευτοαριστερής αντίληψης, εξαγωγής εγκεφάλων κοκ. μεγιστοποιούν τα αποτελέσματα της “χρηστής” διοίκησης ενός πολιτικού συστήματος που είναι σε κατάσταση αποσύνθεσης.
Η έλλειψη δημοκρατίας που απλώνεται σαν ιός είναι κάτι που πρέπει να ανησυχεί την ΕΕ.
Οσα λέω θα γίνουν αντιληπτά τη χρονική στιγμή που η χώρα δεν θα έχει πλέον τις δυνάμεις να αναπνεύσει.
Η συνεχιζόμενη πολιτική και οικονομική διαχείριση, η έλλειψη γνώσεων και ανάλογης εμπειρίας κάθε μέρα επιβεβαιώνεται. Δυστυχώς, η χρεοκοπία της χώρας που είχα προβλέψει απο το 2009 και είχα “δεί” απο το 1990 - γιαυτό και έφυγα μετανάστης – επιβεβαιώθηκε. Oι αντιλήψεις όμως ακόμη και τώρα δεν έχουν αλλάξει. Δέστε τα ΜΜΕ με πόση αναίδεια συνεχίζουν να κρύβουν σωστά τεκμηριωμένες απόψεις, δέστε με τι τέχνη διαστρεβλώνουν την αλήθεια και προβάλλουν την ασχετοσύνη και την ηλιθιότητα. Στο τέλος θα έρθει και για αυτά ο λογαριασμός. Στον πάτο του βαρελιού θα φανούν όλοι και όλα.
Σιγά-σιγά μέσα μου ωριμάζει η αναγκαιότητα δημιουργίας μιας κυβέρνησης πεφωτισμένων Ελλήνων πολιτών που ζουν στο εξωτερικό. Αυτοί του εσωτερικού, όπως είχε γίνει και επι Τουρκοκρατίας ελάχιστα πλέον δύνανται να προσφέρουν. Και δεν βλέπουν σωστά και δεν μπορούν.
3. Ξεκινάει ο νέος κύκλος κερδοσκοπίας των αγορών.
Ενημέρωση της Τρίτης, 13ης Μαρτίου 2012.
Μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανταλλαγής των παλαιών ομολόγων με νέα (υπαγωγή από το Ελληνικό στο Αγγλικό Δίκαιο, μετατροπή ιδωτικού χρέους σε κρατικό, με ισχυρές εγγυήσεις στους δανειστές σε μια χρεοκοπημένη χώρα στην οποία οι αξίες θα μειώνονται…), τα νέα ομόλογα στη δευτερογενή αγορά του ΧΑΑ διαπραγματεύονται στο 20% περίπου της ονομαστικής αξίας τους (ζημιά 81% περίπου για τους κατόχους των παλαιών ομολόγων π.χ. ΔΕΚΟ, Ταμεία κλπ).
Αναγκαστικά πλέον - λόγω της χρεοκοπίας - ανταλλάγησαν και τα παλαιά ομόλογα (Ελληνικό Δίκαιο) που είχαν στη διάθεσή τους η ΕΚΤ και οι άλλες εθνικές κεντρικές τράπεζες, που δεν συμμετείχαν στη συμφωνία του PSI, μέ νέα ομόλογα (Αγγλικό Δίκαιο) ίσης περίπου αξίας.
Η ελεγχόμενη χρεοκοπία (και το πιστωτικό γεγονός όπως χαρακτηρίστηκε η συμφωνία του PSI για ένα έλλειμμα μόλις 13.6 δις ευρώ) κλείνει ένα κύκλο κερδοσκοπίας κατά της Ελλάδαςς και ανοίγει ένα νέο (χαμηλότερες ονομαστικές αξίες ομολόγων, μεγαλύτερα spreads από ότι θα ήταν αν η ελληνική οικονομία δεν είχε υποστεί το πιστωτικό γεγονός, νέα CDS κοκ).
Στη συνέχεια, για τη καλύτερη συγκάλυψη της νέας πραγματικότητας και του νέου κύκλου κερδοσκοπίας που ήδη έχει ξεκινήσει μετά το PSI, αναμένονται αναβαθμίσεις πρός τα πάνω της ελληνικής πιστοληπτικής ικανότητας απο τους οίκους αξιολόγησης ώστε η χρεοκοπία να φανεί σαν νίκη των μνημονιακών κομμάτων στις επερχόμενες εκλογές αλλά και να υπάρξουν αγοραστές-θύματα για τα νέα ελληνικά ομόλογα. Ψιλά γράμματα αυτά για τους Ελληνες πολίτες, που ζούν στον κόσμο τους και τρώνε ότι τους δώσουν.
4. Ποιό θα είναι το τέλος αυτής της ιστορίας;
Μετά την ελεγχόμενη χρεοκοπία της Ελλάδας την 9η Μαρτίου 2012 θα ακολουθήσει η πλήρης ανεξέλεγκτη χρεοκοπία. Αυτή είναι η πρόβλεψη, που εχω κάνει για τη χώρα απο το 2009. O πολυκομματισμός που θα προκύψει μετά τις εκλογές είναι ένα περιβάλλον απαραίτητο για να ολοκληρωθεί ευκολότερα και χωρίς ευθύνες η δεύτερη χρεοκοπία της χώρας.
Στην Ελλάδα υπάρχει πολύ σήψη και διαπλοκή. Ο ελληνικός λαός παραμένει ο πιό κοιμισμένος λαός της Ευρώπης και δεν είναι άμοιρος των ευθυνών του. Θεωρώ όμως δεδομένο ότι έρχονται χειρότερα. Δεν θα με ξενίσει ένας πόλεμος ή μια αλλαγή συνόρων προκειμένου να εξασφαλιστούν τα κέρδη των δανειστών. Βλέπω όμως και πολλές ταραχές, δολοφονίες πολιτικών και κρεμάλες, πολλές κρεμάλες, Ποτέ δε, δεν θα έκλεινα το καπάκι σε ένα καζάνι που βράζει.
Η Eλλάδα και η Eυρωζώνη θα έχει μέλλον στη μορφή που είναι, όταν υπάρξουν σοβαρές και διεξοδικές συζητήσεις για τη διαφορά ανταγωνιστικότητας της Γερμανίας με τις άλλες χώρες της ευρωζώνης αλλά και την Ελλάδα. Σε άλλη περίπτωση, τα κράτη της ευρωζώνης θα αμβλύνουν περισσότερο τις διαφορές τους (ήδη υπάρχει μια ευρωζώνη τριών ταχυτήτων, που αντιστοιχεί στα τρία είδη κρατικών δανείων που υπάρχουν στην ευρωζώνη) και στο τέλος η ευρωζώνη και η ευρωπαική ένωση θα διαλυθεί.
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου